Wednesday, April 28, 2010

Kembalinya Shafa di Sisi ALLAH S.W.T...

Assalammualaikum. Aku baru je balik dari rumah arwah Shafa kat Kelang. Sempat gak ar aku tengok jenazah arwah walaupun dari jauh. Sedih tiba2 datang bila aku tengok dia. Bgi ku, dia perlu peluang kedua untuk hidup. Tapi, apakan daya, ALLAH lebih menyayangi dirinya. Sesungguhnya dari DIA kita datang, kepada DIA jugak ar kita kembali. Tadi sempat gak r jumpa dengan mak arwah. Kesian dengan keluarga arwah, xsampai setahun ayah diaorang meninggal, giliran arwah lak tiba. Cepat betul rasanya arwah dipanggil pergi.

Arwah Shafa dikatakan meninggal di tempat kejadian semasa acccident tu berlaku manakala 2 lagi yang lain cedera parah. Ita patah tulang pinggul dan tulang pipi. Kawan arwah; seorang anggota polis daerah Marang pun cedera parah gak tapi xtau pe kecederaan yang dialami. Kejadian berlaku kira2 pukul 8.30mlm. Dikatakan, arwah tercampak keluar dari kereta yang di pandu oleh kawannya lalu mengakibatkan kecederaan dalaman yang serius. Tentang kereta, jangan cakap ar, hancusss....

Dikatakan, kereta jenis Honda yang dipandu laju oleh kawan arwah tidak dapat dikawal dan menyebabkan kereta terbabas. Kereta tersebut sebenarnya baru je di beli oleh kawan arwah. So, kawan arwah ni try ar test power kete tuh. Mungkin kereta tu masih de kerosakan lain memandangkan kereta tersebut baru sahaja di baiki oleh owner kereta terdahulu. Maklum ar, kereta second hand. sebab tu aku cukup takut nak pakai barang terpakai. Tapi, de certain2 tu barang, kalau xmembahayakan aku, aku pakai je. bukan pe, aku cukup takut kalau2 terjadi benda2 yang xdi ingini terjadi.

Tapi, kisah ni xabis lagi. Dengar citer, budak lelaki yang bawak kete tu xnak ngaku dia yang bawak. Yang menyakitkan ati apabila dia menyatakan arwah yang bawak kete tersebut. Em, papepun, Ieta ada sebagai saksi dan boleh bagitau perkara sebenar. Sesuka dia je tuduh orang. Takut kene saman dan kene buang kerja ar tu. Takut masuk lokap. Geram dan sakit hati rasanya bila dengar perkara camtu. Dah tau xde lesen, nape beli kete? Nape bawak laju2? Memang cari nahas tul dia ni. Sanggup berbohong dan menuduh si mati semata-mata untuk melepaskan diri. Kurang asam tul. Tapi jangan risau, kebenaran pasti akan muncul jua.

Kepada arwah, akak sentiasa doakan agar di tempatkan dengan orang2 yang di redhai. Sesungguhnya, biar luput dari pandangan.. tidak pupus di dalam ingatan.. kehilangan sebutir bintang.. menjadi kenangan.. terlukis senyuman manismu.. tergambar senda gurauanmu.. Tuhan lebih menyayangimu.. menjemputmu pergi terlebih dahulu.. bersemadi jasadmu yang kaku.. diiringi gerimis yang sendu.. air mata tak terbendung lagi.. menangisi perpisahan ini.. Al-Fatihah untuk Allahyarham Shafa.. semoga rohnya dicucuri rahmat Allah S.W.T..AMIN...

No comments:

Post a Comment