Monday, April 19, 2010

Pabila Obses Cantik

"Cantik tak?" soal ku kepada suami.
"Cantik..." jawab suami ku dengan riak wajah selamber.
Aku selalu tanya kat husband aku pe pandangan dia pada ku. Bagi ku, kecantikan itu penting. Alasannya, sebab aku tak nak ia jadi salah satu alasan bila tetiba dia nak cari perempuan lain. Teruk kan? Tapi, tu r yang aku paling takuti...BERmadu...sape yang nak? kecuali r kalau memang si isteri tu sendiri yang suruh cari.

Kadang2 aku berfikir...kenapa mesti suami cari lain? Tak cukup lagi ke layanan yang si isteri bagi? Atau si suami tu mmg seorang yang tak boleh kawal nafsu? Kenapa semua ni terjadi? Kadang2 kesian gak bila tengok orang bermadu ni. Luaran mmg r nampak cool, bahagia...tapi kt dalam sape r yang tau...porak peranda!!! Kalau aku, jangan harap aku kasi chance. Tapi yelah, qada' dan qada tuhan saja yang tau. Kalau dah tertulis camtu, ianya tetap akan terjadi. Hope aku tak r tergolong dalam ALAM BERMADU ni. eee...tak sanggup.

Bercakap pasal kecantikan, aku sebenarnya tengah belajar cara2 nak mekap orang. Tapi wat masa ni tgh proses belajar lagi n sebagai model nye...aku r. Dah tu nak mekap sape lagi? Kat dalam umah ni cuma de aku dan suami je...takkan nak mekapkan suami kot? Mau mengamuk dia nanti...hehehe...jgn marah erh syg. Kan pe, t bulan 6 ni kakak aku mintak dia mekapkan tuk sanding malam dia. So, wat masa ni aku baru belajar teknik2 asas je. Nak tau dari mana aku belajar? Hehehe...smua ni aku belajar dari kawan aku yang jadi make up artist dan x lupe gak dari...internet. Aku selalu gak tgk teknik2 solekan kat internet ni. Di samping tu, aku leh tau pe yang diaorang pakai dan pe yang aku patut beli.Wat masa ni, aku baru kumpul separuh barang...separuh lagi on the way...maklum r, modal tak cukup. So, aku kumpul sikit2 dulu r.



Actually, aku ni sebenarnye de pasang angan2 nak jadi make up artist. Mana r tau, pasni bile aku dah terror mekap, leh r aku cari customer.Hehehe...angan2 MAT JENIN tul. Tapi, kalau r tercapai impian aku ni, aku mmg seriously nak terjebak dalam bidang ni...dan kalau leh, aku nak jadikan ianya sebagai carrier baru aku. Bukan pe, aku dah letih jadi NURSE. Bukan tak suka tapi aku dah tak sanggup lagi kerja shift. Kesian kat suami, susah nak jumpa aku. Mana taknya, bila aku keje, dia cuti...dan bila aku cuti, dia lak keje. Aku ni mana de cuti ujung minggu cam dia...HKA pun bkn aku tentu aku dapat cuti...bantai nye aku kene keje, kan naya...pendek kata, kitaorang ni mmg jarang de masa bersama. Lagi kesian kalau aku kerja malam, terpaksa r dia tido sorang2.

Papepun, akun harap suatu hari nanti impian aku akan terlaksana gak akhirnya...InsyaALLAH...sekian

No comments:

Post a Comment